اهداف دپارتمان شتاب دهنده

بررسی وضعیت کنونی محیط کسب وکار استان خوزستان

محیط کسب و کار خوزستان شامل شاخه های کاری متنوعی می باشد که میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
کشاورزی (شامل کشاورزان بخش خصوصی و کشت و صنعت ها)، صنعت (شامل صنایع فولاد، نیروگاههای تولید برق و سدها، صنایع نفت و گاز، پتروشیمی، کشتی سازی، سیمان و مصالح ساختمانی و غیره)، تجارت (شامل گمرک، بنادر، کشتیرانی) و صنایع خدماتی و بازار کالا پر واضح است که فعالیت تمامی این صنایع می بایست گردش پول و سود سرشاری را ایجاد نمایند. اما آنچه که در عمل مشاهده می شود آن است که به دلیل نابسامانی ها و مدیریت نامناسب، نه تنها مردم ساکن این استان بهره کافی از چنین محیط کسب و کاری متنوعی نمی برند؛ بلکه نرخ بیکاری در این استان بالا است و فعالیتهای کسب و کاری عملاً نتایج چشمگیری در ارتقاء سطح زندگی مردم ندارند. بنابراین به نظر می رسد بررسی مشکلات و تلاش برای سامان دهی محیط کسب و کار در استان خوزستان ضروری است.

  • اهداف کلان
  • اهداف خرد

⦁ توسعه‌ی پایدار و اشتغال سبز.
⦁ شناسایی پتانسیل‌های موجود در منطقه و جهان به منظور بسط و توسعه ی فناوری های نوین در تعامل با جامعه‌ی بین الملل، متخصصین و صاحب نظران شناخته شده .
⦁ تبدیل تهدیدها به فرصت در راستای اشتغال پایدار و تولید.
⦁ فراهم نمودن زمینه برای بهره گیری از تکنولوژی های نوین و نوآورانه جهت افزایش مزیت اقتصادی
⦁ حمایت و مدیریت طرح‌های صنعتی با رویکرد حفظ تعادل اکولوژیک منطقه.
⦁ تدوین ، هدایت و حمایت طرح‌های اشتغال زا
⦁ گسترش تکنولوژی بهره گیری از منابع آب نامتعارف با هدف حفظ ذخایر و منابع آب از طریق چرخش و بازچرخش آن در طرح‌های مهار ریزگرد با ملاحظات زیست محیطی.
⦁ هوشمندسازی مدیریت منابع طبیعی و محیط زیستی از طریق توسعه فناوری های نوین.
⦁ بسترسازی لازم جهت توانمندسازی شرکت‌های نوپا فعال و خلاق در حوزه مهار ریزگردها و کنترل فرسایش خاک با ایجاد تیم سازی، ارائه مشاوره فنی و جلب سرمایه‌ی بخش خصوصی.
⦁ شناسایی ایده های نوین، کاربردی و اقتصادی در زمینه‌های مختلف بیابان زدایی اقتصادی، شورورزی، کنترل فرسایش بادی و مهارریزگرد.
⦁ ایجاد ارتباط پیوسته میان دانشجویان، فارغ التحصیلان، پژوهشگران و فناوران با سرمایه گذاران بخش خصوصی علاقمند به سرمایه گذاری در حوزه‌های مختلف مورد بحث
⦁ ایجاد بستر مناسب جهت اجرای پروژه‌های اقتصادی سازگار با محیط زیست استان خوزستان.

⦁ حمایت از استارت‌ آپ‌ها، شرکت‌های فناور و دانش بنیان
⦁ ترویج فرهنگ کار آفرینی
⦁ اتکا به نیروها و تخصص های داخلی
⦁ افزایش توانمندی در ایجاد و مدیریت کسب و کاری
⦁ ایجاد و افزایش میزان اشتغال
⦁ انتخاب تکنولوژی های برتر و انتقال به کارآفرینان
⦁ تبدیل ایده به محصولات جدید
⦁ کمک به بازار یابی و فروش محصولات جدید
⦁ تحت پوشش قرار دادن استارت آپ‌ها به منظور تبدیل ایده به تولید و کسب و کار
⦁ برگزاری دوره های پیش شتاب دهی
⦁ انتخاب تیم های صاحب ایده
⦁ وزن دهی و اولویت بندی ایده های برتر
⦁ سرمایه گذاری اولیه برای ایده های جدید
⦁ ارائه آموزش و مشاوره های کسب و کاری به تیمهای کاری
⦁ ایجاد شبکه های ارتباطی لازم
⦁ ارائه خدمات و فضای مناسب جهت فعالیت تیمهای کاری
⦁ همکاری و حمایت تیم کاری تا حصول نتیجه و راه اندازی کسب و کار

ماموریت دپارتمان شتاب دهنده

شتابدهنده تخصصی آپر با فعالیت و استفاده از افراد متخصص و مجرب در امر کسب و کار و با اطلاع کافی از امکانات و ابزار موجود و بالقوه در استان و با برنامه های آموزشی و همچنین با ایجاد ارتباط سازنده بین بخشهای سرمایه ، تولید ، توزیع ، فروش و بازرگانی جهت توسعه و رونق بخشیدن به کسب و کار اقدام می نماید . شتابدهنده در راستای القاء فرهنگ صحیح کسب وکار جهت ارتقاء سطح کیفی و معیشتی زندگی هم استانیهای عزیز اقدام می نماید . باور تمامی اعضاء این شتابدهنده آن است که با ارائه راه کارهای جدید و خلاقانه و مدیریت صحیح ، عرصه کسب و کار در استان می تواند از وضعیت سنتی به وضعیتی پیشرفته و برتر تبدیل شود .

مدل اجرایی

به منظور شناسایی پتانسیل‌های موجود در منطقه، هر ۶ ماه یکبار فراخوان عمومی در جهت جذب ایده‌های نو در زمینه‌های مختلف کسب وکاری اقتصادی صورت خواهد گرفت. پس از وصول و بررسی ایده‌های مورد اشاره در بالا، نسبت به انجام مراحل پذیرش و جذب شرکت‌های خلاق در حوزه مورد نظر اقدام خواهد شد. همچنین شتاب دهنده از ایده ها و طرحهای استارتاپی در زمینه های کسب و کاری با شرط اقتصادی بودن به صورت مداوم استقبال کرده و از آنها حمایت خوهد کرد .
در این بخش علاوه بر فراخوان‌های ۶ ماهه، از روش‌های زیر استفاده میشود:
⦁ برگزاری جلسات با متخصصین فعال در حوزه های بیابان زدایی و کسب و کاری
⦁ برگزاری جلسات با استارتاپها در سایر رشته های تخصصی به ویژه تخصص های بین رشته ای
⦁ برگزاری همایشهای مرتبط با موضوع فعالیت شتاب دهنده در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی
⦁ برگزاری همایش‌های استارتاپی تخصصی با همکاری سازمان ها و صنایع
⦁ برگزاری نمایشگاههای تخصصی با موضوعات کسب وکاری اقتصادی
⦁ کشف ایده ها از طریق جستجو در فضای مجازی
⦁ همکاری با مراکز رشد فعال استان خوزستان
⦁ برگزاری همایش استارتاپی دانشگاهی
⦁ برگزاری workshop های تخصصی جهت کشف ایده و استارتاپ
⦁ برگزاری نمایشگاههای ایده – استارتاپ و سرمایه گذاری

در هر فراخوان ۶ ماهه، ۱۰ ایده‌ی برتر انتخاب تا وارد برنامه پیش شتابدهی شوند. مدت زمان برنامه پیش شتابدهی بسته به ماهیت طرح متغیر بوده و طی این مدت تیم ها می‌توانند از امکانات شتاب دهنده (شرکت آروند پرتو انرژی راهبردی) و سازمان مدیریت صنعتی استان خوزستان استفاده کنند. این مرحله، برای آشنایی بیشتر شتاب دهنده با ارائه دهندگان طرح‌ها و آماده سازی لازم برای مراحل بعدی می‌باشد. در طول این بازه زمانی، تیم های کاری تشکیل شده وضمن گذراندن دوره های آموزشی ، ایده‌ها تحت نظر متخصصین و منتورهای شتاب دهنده پرورش داده شده و آماده ارائه استارت آپ‌ها خود به شتاب دهنده "کمیته گزینش شرکت آروند پرتوانرژی راهبردی" می‌شوند. در نهایت ایده‌های برتر هر دوره انتخاب و به مرحله شتابدهی وارد خواهند شد.

طی دوره شتابدهی، تیم های انتخاب شده کاملا بر روی طرح‌های خود تمرکز می‌کنند و شتاب دهنده تمام نیاز‌های تیم های کاری را برای رشد از طریق ارائه آموزش، جذب سرمایه‌گذار ، مشاوره فنی ، مشاورهکسب وکاری و فضای کاری در اختیار استارت آپ‌ها قرار می‌دهد. در واقع در این مرحله، هر تیم کاری تبدیل به یک شرکت شده، شرکت خود را ثبت می‌کند، اختراع و محصول خود را ثبت و طراحی کرده، برنامه و مدل کسب و کار متناسب با آن را توسعه می‌دهد و از دیدگاه اقتصادی آن را آنالیز و توجیه می‌کند. در این رویداد به منظور توسعه مدل و طرح کسب و کار و اتخاذ استراتژی مناسب، از متخصصان و منتورهای با تجربه در این حوزه استفاده می‌شود. به طور کلی این بخش شامل دو مرحله می‌باشد که در زیر به تفکیک بیان شده است:
۱ - زمانبندی
⦁ برنامه آموزشی و مشاوره ای و تیم سازی برای ایده ها (سه روزه تا یک هفته بسته به ماهیت استارتاپ )
⦁ ثبت ایده های برتر وتبدیل تیم به شرکتهای کسب و کاری (دو هفته کاری)
⦁ برگزاری کارگاه های تخصصی پروژه و ایجاد حمایت مالی و سرمایه ای (دو ماه تا شش ماه )
⦁ تجاری سازی، برند سازی، بازارسازی و بازاریابی (دو ماه)
۲- سرفصلهای کارگاه های آموزشی
⦁ درس یکم: ایده برای راه اندازی استارتاپ
⦁ دوم: بوم مدل کسب و کار
⦁ درس سوم: تشکیل تیم و اصول کار تیمی
⦁ درس چهارم: محصول و مدیریت محصول
⦁ درس پنجم: راه اندازی و اقدامات اجرایی
⦁ درس ششم: مسائل مالی، حقوقی و حمایتی راه اندازی استارتاپ

در پایان برنامه، تیم های کاری آماده می‌شوند تا سرمایه بیشتری برای رشد و پایداری جمع آوری کنند. در این مرحله، تیم ها طرح‌های خود را به سرمایه گذاران معتبر و انتخاب شده توسط شتاب دهنده "شرکت آروند پرتو انرژی راهبردی (آپر)" که سرمایه و دانش لازم برای سرمایه گذاری در استارتاپ‌ها را دارا می‌باشند، ارائه می‌دهند.

خدمات شتابدهنده در این بخش شامل:
⦁ همکاری در تأمین محل انجام فعالیت اقتصادی
⦁ ارائه خدمات ویژه بازرگانی و بازاریابی– اعتباری– حقوقی و پشتیبانی
⦁ امکان جذب پروژه های بخش خصوصی و دولتی
⦁ تسهیل در استفاده از نیروهای متخصص
⦁ آموزش و مشاوره در زمینه مدیریت کسب و کاری شامل مشاوره های مالیاتی – بیمه – امور حقوقی – امور بین الملل و سایر موارد
⦁ برقراری ارتباطات بین المللی جهت فروش خدمات و واردات تکنولوژی
⦁ ارائه خدمات IT متناسب با نیاز
⦁ ارائه خدمات پشتیبانی عمومی مانند خدمات اداری و لجستیک.

انتخاب استارتاپ جهت سرمایه گذاری

⦁ ثبت ایده های دریافتی
⦁ تعریف ایده در قالب پروژه
⦁ انتخاب تیم های کاری
⦁ آموزش و مشاوره فنی و تخصصی توسط متخصصین مربوطه
⦁ تکمیل پروژه با اهداف از پیش تعیین شده
⦁ انتخاب و اولویت بندی ایده ها و تیم های برتر توسط متخصصین
⦁ برگزاری کارگاههای شتابدهی برای تیمهای منتخب
⦁ ارائه اسناد فنی و تنظیم برنامه کسب و کاری
⦁ برگزاری کارگاه های ویژه سرمایه گذاری برای طرح های منتخب

دسترسی به شبکه های مرتبط

 حضور متخصصین علمی ، فنی و متخصصین DBA به عنوان مربی در حوزه های فنی و کسب و کاری طرح ها

شتاب دهنده با استفاده از سرمایه گذاری بخش خصوصی ، موسسات تامین کننده سرمایه داخلی و خارجی و حمایت های ستاد توسعه فناوری های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاومت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه ها، سرمایه اولیه لازم فراهم خواهدآورد.

⦁ دسترسی به بازار های داخلی از طریق اتاق تعاون استان، اتحادیه تعاونی های شهر و روستا، منطقه آزاد تجاری اروند، اتاق بازرگانی استان خوزستان، سازمانهای دولتی و نیمه دولتی و خصوصی استان از طریق ارتباطات موجود با این حوزه ها، ارتباط با اتحادیه های صنفی استان خوزستان.
⦁ دسترسی به بازارهای خارجی از طریق ارتباطات کاری با تجار خوزستانی در کشورهای شمال آفریقا، عراق و کشورهای حوزه خلیج فارس ، اوراسیا و روسیه.

⦁ کالاها و خدماتی که توسط شرکتهای فناور و دانش بنیان تحت پوشش این شتاب دهنده به بازار ارائه می‌گردد از طریق شبکه های توزیع اینترنتی و سنتی به بازار انجام می گردد .
⦁ با توجه به شناخت شتاب دهنده از بازار های خارجی و داخلی می‌توان به طور موثری در توزیع محصولات تولیدی ایفای نقش نمود.

⦁ شبکه نشریه های تخصصی کسب و کاری
⦁ شبکه رسانه های گروهی جمعی استان
⦁ شبکه های تبلیغاتی اینترنتی
⦁ برگزاری نمایشگاه های تخصصی
⦁ تبلیغات درون سازمانی در سازمانهای ذیربط

ساختار سرمایه گذاری در طرح ها توسط شتاب دهنده

راهکارهای زیر جهت تامین سرمایه لازم در نظر گرفته می‌شود:
⦁ استفاده از سرمایه گذاران عمده بخش خصوصی در استان
⦁ استفاده از سرمایه های خارجی
⦁ استفاده از سرمایه های خرد در قالب سهامداری
⦁ استفاده از صندوقهای سرمایه گذاری و بانکها
⦁ فرشتگان سرمایه گذاری
⦁ استفاده صندوقهای سرمایه گذاری بورس

چشم انداز دپارتمان شتاب دهنده


شتابدهنده آپر با همکاری و حمایت سازمان مدیریت صنعتی خوزستان و در قالب دپارتمان شتابدهنده در کنار سایر دپارتمانهای این سازمان تلاش می کند تا با بهره گیری از امکانات بالقوه موجود و فعالیت تخصصی خود از طریق ارائه راه کار ، مشاوره ، آموزش و ایجاد هماهنگی مبادی مربوطه و حمایت از کسب و کارهای نوپا ، عرصه کسب و کار در استان خوزستان را به گونه ای ارتقاء دهد که این استان نه تنها در بین استانهای مجاور بلکه در کل کشور و کشور های همسایه استان ، به یک قطب تجاری و اقتصادی تبدیل شود .

خدماتی که شتاب دهنده می تواند ارائه نماید

آموزش

جهت نیل به این منظور شتاب دهنده، کارگاه‌‌ها و دوره‌های آموزشی تخصصی متناسب با نیاز تیم‌های کاری و بر مبنای الگوهای موفق جهانی برگزار خواهد شد.

فضای کاری

شتاب دهنده به جهت عقد تفاهم نامه های همکاری با تلاش در جهت در اختیار گرفتن امکانات و فضای ‌متناسب با اجرای طرح های فناور در محیطهای دانشگاهی ، مراکز رشد و مراکز صنعتی قادر است که محیط کاری مناسب را جهت اجرای ایده‌های فناورانه فراهم نماید تا استارتاپها بتوانند ایده های خود را تا سطح اجرای پایلوت به اجرا درآورند .

برنامه یک ساله شتاب دهنده در مشارکت با سازمان مدیریت صنعتی خوزستان

عنوان برنامه : توسعه و راه اندازی کسب و کارها با ظرفیت کوچک و متوسط

  • طرح موضوع
  • اهداف
  • مزیت نسبی
  • فرایند کاری اجرای برنامه

با توجه به نقش مهم صنایع کوچک و متوسط در توسعه اقتصادی کشور و اشتغال مولد ، در برنامه یک ساله شتابدهنده طراحی مدل فرآیند توسعه و ایجاد صنایع کوچک و متوسط اقتصادی مناسب با زیست بوم استان خوزستان و با توجه به مزیت های استانی مبنای کار قرار گرفته است. توسعه صنایع کوچک و متوسط مستلزم طیف وسیعی از اقدامات است که طی مراحل هفت‌گانه بهبود فضای کسب‌وکار، توسعه زیرساخت،‌ توسعه بازار، توسعه و رسوخ‌ فناوری، توسعه منابع انسانی، حمایت‌ مالی و شبکه‌ای انجام می‌شود. بستر اقتصادی، سیاسی‌ـ‌قانونی،‌ فنی،‌ فرهنگی‌ـ‌اجتماعی، طبیعی و توان حمایتی دولت و همچنین مزیت نسبی و وضعیت موجود صنعت نیز بر مراحل هفت‌گانه فوق تاثیرگذارند. مهم‌ترین منافع توسعه صنایع کوچک و متوسط ارتقای رقابت‌پذیری این صنایع از طریق ارتقای بهره‌وری، نوآوری و ارزش ‌افزوده است.

⦁ ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی
⦁ افزایش فناوری اطلاعاتو نوآوری در فضای کسب و کار
⦁ رقابت پذیریصنعتی در بکگاههای کوچک و متوسط

⦁ چالاکی و اتعطاف پذیری بنگاههای کوچک و متوسط در مقایسه با واحدهای بزرگ صنعتی
⦁ توان رقابتی بالا در شرایط عدم اطمینان محیطی
⦁ کنترل و نظارت بیشتر بر نیروی کار در مقایسه با واحدهای بزرگ
⦁ صرفه اقتصادی در تولید و کاهش حجم سرمایه گذاری در صنایع بزرگ
⦁ برخورداری از فرصتهای رشد سریع
⦁ متنوع سازی محصولات با سرعت بالا بنا بر درخواست و نیاز بازار
⦁ پدیده جهانی شدن و تغییر در محیط رقابتی بازارها
⦁ ایجاد نواوری در فضای کسب و کار
⦁ مبارزه با بیکاری ، اشتغالزایی و توسعه اقتصادی
⦁ توسعه مناطق محروم با ایجاد شهرکهای صنعتی ) پارکهای صنعتی ( و تمرکز زدایی و بومی سازی صنعت در مناطق محروم
⦁ کنترل الودگی هوا با انتقال صنایع به بیرون از شهرهای کلان
⦁ حداکثر بهره برداری و استفاده از منابع طبیعی
⦁ جلوگیری از مهاجرت روستائیان بسوی شهرها
⦁ تشویق سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در مناطق خاص
⦁ هم افزایی صنایع کوچک و متوسط در تجارب مشترک و فناوریی که اطلاعات مشترک
⦁ تحقق اهداف آمایش سرزمین و بهبود شرایط منطقه ای نظیر متوازن نمودن اشتغال و رشد صنعتی در مناطق مختلف
⦁ کاهش ضایعات و استفاده مجدد از آنها به دلیل مجاورت در مناطقی که در کنار صنایع بزرگ مستقرند
⦁ افزابش توان رقابتی واحدهای صنعتی از طریق تقلیل و سرشکنی هزینه های تولید با واگذاری بخش های مختلف
تولید پرهزینه از طرف صنایع بزرگ به واحدهای صنعتی کوچکتر در شهرکهای صنعتی
⦁ توزیع ثروت در جامعه
⦁ تامین و تربیت نیروی انسانی متخصص و ماهر جهت واحدهای صنعتی بزرگ

لیست تمامی مشاغل مورد نظر را می توان با جمع آوری اطلاعات با روش طوفان فکری ، مراجعه به متخصصین و مراجعه به منابع تحقیقاتی و مطالعاتی استخراج کرد .

تمامی کسب و کارهای پیشنهادی از لحاظ فنی ، مزیت نسبی ، زنجیره تامین ، حمل و نقل و لچستیک ، بازار فروش و توجیه اقتصادی مورد بررسی ، مورد ارزیابی و امکان سنجی قرار داده شده و پس از غربالگری و اولویت بندی لیست نهایی تعیین می گردد و به تایید و تصویب داوران دپارتمان شتابدهنده و دپارتمان اشتغال خواهد رسید .
همچنین در این مرحله اکوسیستم هر رسته کسب و کاری جداگانه بررسی ، رصد و در صورت نیاز جهت توسعه آن اقدام می شود .

لیست طرحهای مصوب در اختیار منتورها قرار داده می شود تا در فراخور تخصص و علاقه طرح مورد نظر خود را انتخاب نمایند . از این پس متتور نسبت به پشتیبانی و هدایت طرح اقدام خواهد نمود .همچنین در هر رسته کسب و کاری طرح فنی و توجیه اقتصادی و بزینس پلن تهیه می شود تا آن طرح دارای شناسنامه کاری شود .


در این مرحله مدیر پروژه که توانمندی فنی و مدیریتی لازم برای تیم سازی و راه اندازی پروژه را دارد انتخاب می شود . وظیفه مدیر پروژه با حمایت منتور مربوطه نسبت به انتخاب اعضای تیم کاری ، اخذ مجوزهای لازم ، ثبت شرکت ، تعیین محل استقرار کسب و کار ، انجام مراحل جذب سرمایه ، تنظیم و عقد قراردادها ، تجهیز و راه اندازی کسب و کار می باشد .
در این مرحله دوره های آموزشی لازم جهت افزایش توانمندی های تیم کاری برگزار خواهد شد . همچنین به صورت پیوسته مشاوره های فنی و کسب و کاری به ایشان ارائه خواهد شد .

شتابدهنده با محوریت منتور مربوطه تلاش می کند تا باروش مناسب نسبت به جذب سرمایه لازم اقدام نماید . همچنین زیر نظر شتابدهنده عقد قرارداد جذب سرمایه اقدام می شود . نحوه هزینه کرد سرمایه و کلیه قراردادها تا پایان اجرای طرح با هماهنگی و اطلاع شتابدهنده صورت می گیرد .

بر اساس طرح فنی موجود مدیر پروژه به همراه تیم استارتاپی و زیر نظر منتور مربوطه نسبت به عقد قرارداد خرید خط تولید و تجهیزات لازم اقدام می کنند . پس از خرید تجهیزات نسبت به نصب و راه اندازی اقدام خواهد شد .

این بخش از کار در واقع از زمان تصمیم گیری برای ایجاد کسب و کار شروع می شود وتا پایان فعالیت آن کسب و کار ادامه پیدا می کند .

مدیر دپارتمان شتاب دهنده

اعضاء دپارتمان شتاب دهنده

دکترنیری

مدیر

دکتر پیمان حسیبی

مدیر

فعالیتهای دپارتمان شتاب دهنده

شتابدهنده آپر در راستای منویات رهبرمعظم انقلاب اسلامی در سال جهش تولید و با رویکرد توسعه محیط کسب وکار در کشور به خصوص استان خوزستان فعالیت خود را رسماً از اسفند ماه سال ۱۳۹۸ آغاز کرده است .
شتاب دهنده آپر پس از طی مراحل اداری و فنی و با ارائه توانمندی های علمی و عملیاتی در حوزه مدیریت کسب وکار توانسته صلاحیت خود را به عنوان شتاب دهنده تخصصی استارتاپهای مرتبط با حوزه های کشاورزی ، بیابان زدایی اقتصادی ، آب ، مهار ریزگردها ، شور ورزی و انرژی های پاک به اثبات رسانده و ضمن انعقاد تفاهم نامه حمایت از شتابدهنده های تخصصی با ستاد توسعه فناوریهای آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست و مرکز توسعه فناوریهای راهبردی مجوز فعالیت کشوری شتابدهنده را از معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری دریافت نماید .

این شتابدهنده در سال جهش تولید با توجه به توانمندی های ذاتی در جهت حمایت از ایده ها و طرحهای استارتاپی اقدام نموده و این استارتاپها را تا زمان تامین سرمایه ، تجاری سازی طرح ورسیدن به سود دهی همراهی می نماید . اهم حمایتهای ارائه شده به استارتاپها و شرکتهای صاحب ایده کسب و کاری نوآورانه عبارتند از : حمایتهای اداری ، حقوقی ، فنی ، اقتصادی ، کسب وکاری و توسعه فعالیت های تجاری پس از راه اندازی .

پروژه های انجام شده دپارتمان شتاب دهنده

پروژه های در دست اجرا... دپارتمان شتاب دهنده

عملکرد شتابدهنده از ابتدای شروع فعالیت در جهت راه اندازی پروژه های کسب و کاری به شرح زیر است :

روزها
ساعت

⦁ سه پروژه پرورش ماهی با روش متراکم پروری جمعاً با سرمایه بالغ بر ۴/۲ میلیارد تومان
⦁ پروژه تاسیس خط صنعتی سیلاژ ، غنی سازی و بسته بندی علوفه با سرمایه یک میلیارد تومان
⦁ پروژه تاسیس کارخانه تولید کاغذ از سنگ آهک با سرمایه ۴۳ میلیارد تومان
⦁ پروژه بیابان زدایی اقتصادی با ایجاد نیروگاه برق خورشیدی ، تولید چوب ، علوفه ، آبزیان و … با سرمایه بالغ بر ۴۰۰۰ میلیارد تومان
پروژه های فوق جمعاً با سرمایه گذاری ۴/۴۰۴۶ میلیارد تومان در مراحل بهره برداری ، عملیات تجهیز و اجرا ، مرحله جذب سرمایه و یا گرفتن مجوزهای لازم می باشند .

سه پروژه پرورش ماهی با روش متراکم پروری
پیشرفت پروژه ۵۰%
پروژه تاسیس خط صنعتی سیلاژ ، غنی سازی و بسته بندی علوفه
پیشرفت پروژه ۴۲%
پروژه تاسیس کارخانه تولید کاغذ از سنگ آهک
پیشرفت پروژه ۳۷%
پروژه بیابان زدایی اقتصادی با ایجاد نیروگاه برق خورشیدی ، تولید چوب ، علوفه ، آبزیان و ...
پیشرفت پروژه ۳۲%